REGULAMIN KONKURSU
„Halinów w obiektywie”
Konkurs został objęty Honorowym Patronatem Burmistrza Halinowa.
Konkurs polega na przygotowaniu pracy w formie zdjęcia przedstawiających „Halinów w obiektywie” – wybrane miejsce, wydarzenie, ludzi, sytuację etc. oraz krótką informację o wykonanej fotografii.
- Informacje ogólne
- Organizatorem konkursu jest Gmina Halinów pod patronatem Burmistrza Halinowa.
- Cele konkursu
- Jednym z podstawowych zadań samorządu terytorialnego na szczeblu gminnym są sprawy z zakresu kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami oraz wspieranie i upowszechnianie idei samorządowej, w tym tworzenia warunków do działania i rozwoju jednostek pomocniczych i wdrażania programów pobudzania aktywności
- Celem konkursu jest szerzenie wśród młodzieży z terenu Gminu Halinów świadomości i aktywności obywatelskiej, postaw patriotycznych oraz nabycie wiedzy wykraczającej poza wiadomości książkowe o kulturze, historii i teraźniejszości ”swojej małej Ojczyzny”.
- Zasady uczestnictwa w konkursie i procedury oceniania prac
- Konkurs ma charakter otwarty i jest skierowany do uczniów szkół podstawowych klas:
- I kat. IV-VI
- II kat. VII-VIII
- Przystąpienie uczniów do konkursu jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu konkursu.
- Konkurs jest przeprowadzany w dwóch kategoriach wiekowych.
- Konkurs przeprowadzany jest w jednym etapie.
- Każdy z uczestników może przygotować jedną pracę (fotografię) w formacie min. 20x30 cm (odbitka). Do pracy należy dołączyć informację tekstową (max. 2 strony A4).
- Prace ocenia komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Halinowa.
- Laureaci konkursu oraz osoby, których prace zostaną wyróżnione otrzymają nagrody ufundowane przez Gminę Halinów.
- Komisja konkursowa dopuszcza nie przyznanie nagrody I, II lub III lub też przyznanie więcej niż jednej nagrody. Dopuszcza się także przyznanie wyróżnień.
- Praca ucznia oceniana jest w skalach według następujących kryteriów:
- wartość merytoryczna i zgodność z tematem (1-10)
- twórcze podejście do tematu i oryginalność pomysłu (1–10),
- wartość artystyczna (1-10).
- Rozstrzygnięcie komisji konkursowej jest ostateczne. Nie są udostępniane informacje na temat przebiegu pracy komisji konkursowej. Efekt pracy komisji konkursowej zostanie przedstawiony jedynie w formie publicznie ogłoszonego komunikatu końcowego. Opinie komisji konkursowej o poszczególnych pracach nie będą udostępniane.
- Wymogi, jakie powinny spełniać prace konkursowe
- Forma pracy – fotografia w formacie co najmniej 20x30 cm (odbitka) oraz informacja na jej temat w formacie max. 2 strony A4.
- Praca (informacja) powinna zawierać informacje o źródłach, z których autor korzystał – jeśli dotyczy.
- Prace powinny być czytelnie i trwale opisane imieniem i nazwiskiem uczestnika konkursu.
- Każda praca musi zawierać wypełnione oświadczenie stanowiące załącznik nr 1, wypełnioną metryczkę stanowiącą załącznik nr 2 oraz wypełniony załącznik nr 3 niniejszego Regulaminu.
- Oceniane są wyłącznie prace indywidualne. Prace przygotowane przez zespoły autorskie oraz zgłaszane wcześniej w innych konkursach, opublikowane w całości lub w części przed rozstrzygnięciem konkursu, skopiowane z Internetu zostaną wykluczone z konkursu. Praca nie może być plagiatem.
- Harmonogram konkursu
- Prace konkursowe można złożyć za pośrednictwem jednostek oświatowych prowadzonych przez Gminę Halinów do 10 października 2023 r.
- Komisja konkursowa ogłasza w terminie do 12.10.2023 r. listę laureatów konkursu oraz osób wyróżnionych w konkursie. Lista zostanie zamieszczona na stronie internetowej: www.halinow.pl
- Postanowienia końcowe
- Nadesłane w ramach konkursu prace nie będą zwracane autorom.
- Planowane jest publiczne udostępnienie nagrodzonych i wyróżnionych prac lub ich fragmentów w formie publikacji w Internecie, wernisażu, publikacji prasowej lub książkowej - forma udostępnienia wybrana będzie przez komisję konkursową zależnie od pozyskanych możliwości oraz poziomu konkursu i liczby zebranych godnych wyróżnienia prac.
- Do każdej pracy musi być dołączona zgoda (oświadczenie – załącznik nr 1) rodzica na publikację. Autorzy prac zobowiązani są do dostarczenia wraz z pracami pisemnej zgody (oświadczenia – załącznik nr 1) rodziców na ich nieodpłatne opublikowanie - wykorzystanie w formie artykułu prasowego, wernisażu, publikacji w Internecie lub wydawnictwa pokon O zakwalifikowaniu do druku decyduje komisja konkursowa. Brak zgody (oświadczenia – załącznik nr 1) powoduje odrzucenie pracy.
- Dane osobowe uczestników konkursu są chronione zgodnie z ustawą z 29 października 1997 r. o ochronie danych osobowych (U.2015.2135 ze zmianami).
- Wszelkie informacje o konkursie, komunikaty komisji konkursowej będą publikowane na stronie internetowej www.halinow.pl
- Prace konkursowe winny być przygotowane z poszanowaniem prawa własności intelektualnej osób trzecich.
- Prace nadesłane na konkurs nie będą zwracane.
- Ochrona własności intelektualnej
- Prawem autorskim chronione są teksty, grafiki, zdjęcia i inne materiały nadesłane na konkurs.
- Wszelkie materiały nadesłane w ramach konkursu mogą być wykorzystywane przez Gminę Halinów w celach niekomercyjnych z zachowaniem informacji o źródle pochodzenia materiałów.
- Uczestnicy konkursu przystępujący do konkursu są zobowiązani nie nadsyłać prac, które naruszają prawa do wizerunku lub prawa autorskie osób trzecich.
- Uczestnicy konkursu ponoszą pełną i wyłączną odpowiedzialność wobec osób, których prawa naruszyli.
- Organizator nabywa z chwilą przekazania nagrody prawa autorskie majątkowe do nagrodzonych prac konkursowych na polach eksploatacji wskazanych w art. 50 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz. U. z dn. 23 lutego 1994 r.), w tym w szczególności w zakresie:
- wprowadzenie do pamięci komputera;
- wytworzenia i zwielokrotnienia w dowolnej ilości egzemplarzy, za pomocą wszelkich dostępnych technik (w tym przede wszystkim techniką drukarską i cyfrową) na jakimkolwiek nośniku;
- wprowadzenie wytworzonych egzemplarzy do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej;
- publicznego udostępniania w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niej dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym, w szczególności poprzez umieszczenie na stronach internetowych Organizatora z możliwością nieograniczonego pobrania na urządzenia elektroniczne w formatach *ePub, *mobi, *PDF itp.;
- prezentowania pracy konkursowej w prasie, telewizji, na stronach internetowych oraz wydawnictwach drukowanych i elektronicznych w celach informacyjno – promocyjnych Gminy Halinw
- Organizator nie ma obowiązku wykorzystania prac konkursowych na żadnym z pól eksploatacji wymienionych powyżej.
Organizator konkursu realizuje obowiązek informacyjny o, którym mowa w art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) poprzez zapoznanie uczestników konkursu ich rodziców/opiekunów prawnych i opiekunów naukowych z klauzulą informacyjną sformułowaną w załączniku nr 4 do Regulaminu.